Grand Canyon - Reisverslag uit Williamson, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Williamson, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: irmaviola

08 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Williamson

Zondag 8-8:
De rit naar Williams, de uitvalsbasis naar de Grand Canyon, gaat door een veel vriendelijker landschap met ook hier en daar wat groen en bomen. Het is hier ook veel minder warm, zo’n 23 graden.
We besluiten bij aankomst in Williams meteen door te gaan naar de Canyon. Wat een indrukwekkend landschap is dat. Het is alsof je vroegere aardrijkskundeboekjes tot leven komen. Wel verbaast het ons dat je niet zozeer omhoog gaat maar eerder vanaf een vlak landschap ineens omlaag kijkt in gigantische hoogteverschillen met prachtige kleuren. Met een shuttlebusje rijden we wat uitkijkpunten langs en lopen we tussen 2 stops ook een stukje langs de rand. Een onvergetelijk gezicht, vooral ook met de gigantische vogels die je ziet zweven. Op het pad zien we ook nog een apart salamanderachtig beest die ter plaatse van schrik een drol op het pad legt. Blijkbaar meer geschrokken van ons dan wij van hem…