Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon

Door: irmaviola

10 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

dinsdag 10-8:
We hebben inmiddels het eten in de USA door. Er heerst hier nml een enorme 'grote hoeveelheden fast food' cultuur. Maar door in de supermarkt ontbijtyoghurt en granola te kopen en in de Subway (onze favourite broodjeszaak) naar onze eigen keuze broodjes met beleg te scoren komen we de dag goed door. Alleen het avondeten is af en toe nog even puzzelen.
De weg naar Bryce gaat door een bijzonder kleurrijk landschap. Van licht tot donkergroene velden met zwarte koeien tot bergen, zand en rotsen in de kleuren geel,graveloranje (dit overheerst) tot rood/paars. We komen langs Red Canyon en zien de eerste opgestapelde rotspartijen. Bijzonder !
De Bryce Canyon is echter meer dan spectaculair. Bijzonder vreemd gevormde rotspartijen in allerlei kleurschakeringen die ook nog veranderen afhankelijk van de lichtinval. We bekijken het vanaf verschillende hoogtes van boven en wandelen er over een flink hoogteverschil doorheen en het blijft verbazen. Tot nu toe is dit met stip de mooiste Canyon die we gezien hebben !