2e dag San Francisco (en laatste dag...) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu 2e dag San Francisco (en laatste dag...) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu

2e dag San Francisco (en laatste dag...)

Door: irmaviola

18 Augustus 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Woensdag 18-8:
Het doorgronden van het netwerk van de Muni blijkt in eerste instantie wat ingewikkelder dan gedacht. Maar na een verkeerde start lukt het toch onze vooraf geplande site-seeing tour te maken. We gaan eerst naar Nob Hill, Lombardstreet, waarbij opvalt dat we onderweg door een wat vervallen wijk komen met nog wat meer zwervers, maar daarna bij een duidelijk meer opgeknapt gedeelte met mooie huizen en ook veel hotels. Het is leuk om in dit vooral stevig heuvelachtige deel (echt heel steil !) de kabeltrams omhoog en omlaag te zien ploeteren en op een bepaald deel auto’s in stevige haarspeldbochten te zien rijden. De uitzichten zijn ook prachtig, vooral omdat het zonnetje nu flink gaat schijnen. Hierdoor is het ook meteen veel minder koud en kunnen de laagjes weer afgepeld worden.
De Golden Gait Bridge is de volgende stop en die ziet er precies uit zoals we verwacht hadden. Alleen het geluid erbij van de vele auto’s die eroverheen denderen hadden we niet ingecalculeerd. Hierdoor is het toch wat minder aantrekkelijk om eroverheen te wandelen, ook gezien de vele mensen en fietsen waar je tussendoor moet.
We lunchen met onze vooraf gekochte broodjes van de Sub Way in Golden Gait Park en rijden door de hippie wijk naar de 7 ‘Painted Lady’s'. Dit zijn heel mooi opgeknapte Victoriaanse huizen die het vooral goed doen tegen een achtergrond van vele moderne flatgebouwen.
We bezoeken nog de markt bij City Hall en kopen wat druiven en drinken voor het eerst (!) deze vakantie een biertje op een terras op Union Squair waar we tot onze verbazing nog een kolibri signaleren zwevend tussen de bloemen. Helaas te kort om het fototoestel te kunnen pakken en het te kunnen vastleggen.
Na het kopen van nog wat laatste souvenirs is het na het eten helaas weer tijd om creatief met de ruimte in de koffers om te gaan en ons klaar te maken voor de grote terugreis. We vertrekken (na het inleveren van de huurauto morgen) per vliegtuig om half negen en komen met het tijdsverschil erbij gerekend (en de tussenstop in Atlanta) 24 uur later aan in Brussel. Dat wordt weer een flinke zit…