3e dag New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu 3e dag New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu

3e dag New York

Door: Memorial Time

25 Juli 2019 | Verenigde Staten, New York

Na bagel breakfast door naar 9/11 memorial en One World Centre. In de krant in de metro lezen we dat Rutger Hauer is overleden. Is duidelijk een beroemdheid hier.
Het station met het Oculus is indrukwekkend wit en groot. Het memorial is eerst wat grotesk en oppervlakkig, maar de filmpjes en persoonlijke verhalen aan het eind zijn toch indrukwekkend evenals de waterfountains zelf. Het American Creditcard centre is er nog wel maar heet nu anders. Vanaf de binnenkant dezelfde soort foto’s kunnen maken als 10 jaar geleden. De Teardrop Fountain kunnen we niet meer vonden, de dames van het memorial weten het ook niet. Wel buiten een Teardropparkje maar zonder verwijzing naar de slachtoffers. In het andere park langs de Hudson even bijgekomen en nog even het warenhuis 21 Century in. Dan terug naar hotel want camera is leeg en wij ook even.
We gaan nog maar weer eens naar een rooftopbar (wel 2) maar het is erg warm en ze vallen een beetje tegen ondanks het mooie uitzicht.
Eten bij The Smith (tip van collega) is super Amerikaans, maar ook erg lawaaierig. Wat kunnen die Amerikanen schreeuwen...
Joop is inmiddels flink doorgekookt dus we gaan afkoelen op de kamer.