Flight 93 memorial en Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu Flight 93 memorial en Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu

Flight 93 memorial en Washington DC

Door: Irma

05 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Op weg naar Washington rijden we eerst langs een supermarkt waar Joop weer zijn ID moet laten zien om bier te kunnen kopen. Daarna maken we een omweg via het Flight 93 memorial. De plek waar het vliegtuig, dat door terroristen gepland stond om neer te storten op het Capitool, door ingrijpen van de passagiers is neergestort bij Stoystown. Een bijzonder indrukwekkend monument met persoonlijke verhalen over de passagiers en hun bemanning (40 mensen) die ingrepen toen duidelijk werd wat het doel van de kaping was. Er is een groot monument van steen die de baan van vliegtuig weergeeft en zicht geeft op waar het uiteindelijk op zijn kop is gecrashed. Het gebied is heel erg groot en sereen met veel veldbloemen en verderop staat nog een monument met buizen waar door de wind muziek uit moet komen. Dit is nog niet klaar en wordt nog doorontwikkeld, maar het plan is er 40 buizen in te hangen, 1 als stem voor elk slachtoffer.
De D-tour maakt dat we wel wat langer onderweg zijn over een bijzonder uitgestrekt heuvelachtig landschap, uiteindelijk komen we rond 5 uur in het Beacon hotel in Washington aan.
Hier treffen we een aardige receptionist die ons ook uitleg hoe we kunnen wassen, wat nu wel heel handig is en ook hoe we het beste de auto verderop in een huurgarage kunnen parkeren (parkeren is hier heel duur). Hij regelt ook een kamer met een koelkast met vriezer voor ons. De kamers worden steeds groter!
Het is erg warm in de stad en de afstanden zijn groot, maar met een huurfiets van Capital City bikes weten we toch al het Washingtin Monument (de Naald), het White house en het Second World War monument te bereiken. Ideaal deze fietsen die je zoals in Londen binnen een half uur moet parkeren in een volgend station en dat werkt heel goed. We eten bij Vapiano, wat hetzelfde systeem hanteert als in Rotterdam.