Charleston, South Carolina - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu Charleston, South Carolina - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu

Charleston, South Carolina

Door: Irma

11 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Charleston

Vandaag van Charlotte naar Charleston. De reis duurt bijna 4 uur en gaat vooral weer over wegen met veel bomen langs de weg. Charleston ligt in South Carolina en bij het binnenkomen van een nieuwe staat is steeds een informatiecentrum langs de weg waar kaarten en toeristische info te halen is. Handig om wat voor te bereiden.
We gaan in Charleston weer lopend op weg, wat warm is (rond de 35 graden) maar worden snel overvallen door een forse regenbui met onweer. We schuilen in de markthal van Charleston en die staat helemaal bol met kraampjes met originele creatieve maaksels. Ik krijg er mijn ‘lucky penny’, een ketting gemaakt van een penny uit mijn geboortejaar.
De volgende stop (wel weer door een plensbui, waar het nog steeds niet koeler van wordt) is een biergarten, waar we een biertje van de maand drinken (Duits!) en die laten we begeleiden door hamburgers. Op de deur staat een bordje dat het verboden is zichtbare wapens mee naar binnen te nemen (‘no concealable weapons allowed’), blijft vreemd...