Jacksonville, Florida - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu Jacksonville, Florida - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu

Jacksonville, Florida

Door: Irma

13 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Jacksonville

Vanuit Charleston rijden we via Georgia naar Florida. Onderweg hebben we wat regen, maar dat is in Florida snel over. Jacksonville is een enorm uitgestrekte stad met langs de St Johns River wolkenkrabbers die vanaf de Southbank Riverwalk mooi te zien zijn. Het is weer bijzonder warm en vochtig (zweten!) maar gelukkig heeft de stad een free monorail waarmee je snel de rivier kunt oversteken en wat verderop in de stad kunt komen. Daar is behalve de gebouwen en een museumparkje niet heel veel te ontdekken, of het ligt te ver uit klaar. Op de terugweg belanden we in de Southern Grill restaurant waar we een biertje drinken en iets eten. Opvallend is dat het op dinsdagavond redelijk vol zit met alleen blanke mensen die stevig bier drinken terwijl we buiten alleen donkere mensen tegen komen. Er wordt ook nog een soort pubquiz gespeeld waar geld mee te verdienen valt, maar helaas weten we de American Football vragen niet...