Clearwater Beach - Reisverslag uit Clearwater Beach Island, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu Clearwater Beach - Reisverslag uit Clearwater Beach Island, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu

Clearwater Beach

Door: Irma

23 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Clearwater Beach Island

Vandaag staat Clearwater Beach op het programma en gaan we op jacht naar dolfijnen. De organisatie Little Toot heeft goede recensies en we reserveren om 13:00u (11:00u is al vol) via internet. De weg naar Clearwater gaat over een aantal bruggen en na met moeite een parkeerplek gevonden te hebben zoeken we Pier 60 op waar heel veel zwarte pelikanen te zien zijn die zichzelf op spectaculaire wijze vanuit de vlucht in zee storten op ziek naar voedsel.
We rijden daarna naar Little Toot en komen na een rondje rijden weer op dezelfde plek uit, stomme Garmin...
Little Toot is een relatief kleine boot met een platte bodem en weinig mensen aan boord. Hij gaat via Clearwater Harbour en de Golf van Mexico, kan goed hard en maakt veel golven, maar is ook stabiel zodat je er gemakkelijk op kan staan en lopen. De boottocht geeft goed zicht op de kustlijn en de vele witte zandstranden en hotels en de dolfijnenjacht is een succes. We zien eerst in de verte eerst wat dolfijnen zwemmen, maar later springen ook heel dichtbij zeker 5 dolfijnen in de golven aan weerszijde van de boot.
Het zonnetje, de warmte en de wind maken dat we na de tocht van ruim een uur wel aardig geroosterd zijn. We scoren ijs bij de supermarkt en gaan even chillen in het apartement.
Voor happy hour kiezen we weer voor het restaurantje van gisteren waar we nachos in 3 kleuren eten met een lekkere kaassaus. We gaan er lopend heen (de toevoer van auto’s is namelijk enorm en de parking erg ongestructureerd) en zijn precies op tijd weer terug voor het onweer en de regen die daarna weer losbarst.