Tampa - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu Tampa - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu

Tampa

Door: Irma

24 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Tampa

Vandaag staat Tampa zelf op het programs. We parkeren bij het vertrekpunt van de Teco Line Streetcar, een klein houten trammetje dat met een slakkengang van max 6 m/u gratis langs de rand van de stad rijdt. De stad zelf is gevuld met een aantal hele hoge bankgebouwen, maar naast een aquarium en een waterfrontwalk is er eigenlijk niet veel te beleven. De stad lijkt alleen gevuld met kantoormensen, die nu even niet te zien zijn, en de gebruikelijke eettentjes. Op de terugweg met het trammetje doen we nog even de oude stadskern Ybor aan, maar dit is een beetje vergane glorie. Wel veel Irish pubs die waarschijnlijk vanavond in gebruik zijn.
We gaan nog even door naar Tampa outlet (nog een luchtige broek gescoord bij American Eagle), waarbij het ondertussen kortdurend heel hard regent. Op weg naar het apartement is het al weer warm en droog en staan we weer eens in de file.
Het water in de baai bij het apartement is voor het eerst ver teruggezakt, tot nu toe nog niet eerder gezien. Het lijkt wel alsof er nu meer vissen te zien zijn.
Bij Whiskey Joe sluiten we af, waar het nog redelijk rustig is. Het uitzicht is prima. Vanuit het raam spotten we voor het eerst 2 dolfijnen, zien een pelikaan langs vliegen en naast de waterscooters ook een man pogingen doen om te flighboarden. De taco’s met biefstuk smaken weer goed met het happy hour bier (Yuengling).
We gaan op tijd terug want willen graag stoelen reserveren bij het inchecken in het vliegtuig, maar helaas staan alle randstoelen al gereserveerd. We doen het er maar mee. Nog 1 dagje en dan zit het feest er weer op.