Washington 3 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu Washington 3 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu

Washington 3

Door: Irma

07 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Met de fiets rijden we weer naar the Mall en bezoeken het Hirshon museum. Daar staat ook een Pepper robot een demonstratie te geven. Altijd leuk om te zien hoe mensen hierop reageren. Raak ook in gesprek met een van de bewakers die ik een filmpje van ZORA laat zien. Hirshorn is weer een heel groot museum, met een aantal mooie moderne stukken (oa een meer dan levensgrote zittende blote man en een Magritte), maar ook wat moderne kunst wat minder te bevatten is. Een grote zaal met op verschillende grote schermen films van vrouwen die opeens allemaal tegelijkertijd een statement maken is wel indrukwekkend, hoewel we geen liefhebbers zijn van video kunst.
Het museum ernaast over de lucht- en ruimtevaart is uiteraard ook weer enorm groot met veel echte vliegtuigen en raketten erin opgehangen. Het model van Startrek ertussen is ook grappig.
Na de koffie gaan we per fiets verder langs de monumenten die we nog niet van dichtbij bekeken hebben. Jefferson Monument (met een aantal mooie teksten) Martin Luther King (het meest symbolische), Roosevelt monument waar helaas op dit moment geen water in stroomt en het Lincoln monument.
Inmiddels is het weer enorm opgewarmd en wij ook. We gaan daarom terug naar het hotel om af te koelen en besluiten niet meer naar Georgetown te gaan. Uiteindelijk blijkt dit ook beter want het gaat niet lang daarna onweren wat van het Rooftop terras van het hotel bekijken. We doen nog een wasje, eten in het hotel en gaan ons voorbereiden op de volgende stop.