Charlotte, North Carolina - Reisverslag uit Charlotte, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu Charlotte, North Carolina - Reisverslag uit Charlotte, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu

Charlotte, North Carolina

Door: Irma

10 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Charlotte

‘s nachts wordt duidelijk. waarom er bij de receptie gezegd werd dat er oordopjes op de kamer lagen. Om twee uur ‘s nachts is de straat bij de ingang van het hotel namelijk overvol met mensen en auto’s. Er staan streetfoodtentjes op de stoep en de mensen en auto’s maken flink lawaai. Gelukkig zitten we op de 6e dus op een enkele keihard racende auto hebben we er relatief weinig last van.
We gaan naar het North Carolina Museum of Art. Wederom (kosteloos) mooie stukken gezien, veel werk van Rodin, werken van de school van Rembrandt met een paar kleine eigen etsen, Amerikaanse kunst, een mooi Tsjechisch glaswerk en zelfs een stuk van Kusama! Opvallend is ook een kleine afdeling met prentjes, vroege portretfotografie, waar vooral slaven uit die tijd op staan. Een videobeeld van een steeds veranderende boom is ook bijzonder.
Helaas staan buiten de hoofden van Plensa er niet meer. De bewaker geeft nog de tip om in Florida naar het museum van de Ringlings (oud circuswerkers) te gaan.
Door naar de Walmarkt voor inkopen voor de lunch. Dit is een bizar grote versie waar je behalve enorme grootverpakkingen ook wapens kunt kopen...
We reizen af naar Charlotte wat iets langer duurt dan verwacht doordat we in de file terecht komen. Charlotte is een stad met veel banken en daardoor een aantal aardige wolkenkrabbers, maar verder lijkt er niet zoveel te doen. We gaan naar een Rooftopbar, City Lights, waar het verrassend genoeg goed te doen is qua temperatuur (onderweg was het zo’n 33 graden). Het publiek lijkt gemengd, maar gaat later op de avond vooral bestaan uit donkere dames die feestelijk gekleed een avondje uit gaan.