Tampa Bay - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu Tampa Bay - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu

Tampa Bay

Door: Irma

20 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Tampa

Voor de doortocht van de oostkust naar Tampa in het westen besluiten we iets om te rijden door zuidelijk de lokale weg 41, de Tamiami trail, te nemen dwars door de Everglades. Een bijzondere weg met wat indianendorpen en airboat verhuurders langs de weg maar verder vooral natte velden, palmbomen en cypressen. Geen krokodillen gezien, wel af en toe ibissen en de gebruikelijke roofvogels.
Voordat we deze weg pakken wil Joop eerst nog even belastingvrij sigaretten kopen bij de indianen. Dit blijkt na 40 jaar nog steeds te bestaan, maar niet meer in een caravan, maar in een stenen ‘drive thru’ huisje. Vlakbij staat een enorm flatgebouw in de vorm van een gitaar wat een hard rock hotel casino blijkt te zijn.
De rest van de rit naar Tampa duurt lang, vooral omdat we ook in de file terecht komen. De sailport riverfront suites blijken een compleet apartement te zijn aan de waterkant van Tampa met zicht op de lange bruggen. Het heeft een bar, bankstel en ingerichte keuken erin (met vriezer met ijsblokjesmachine). Niet slecht voor de laatste dagen.
We lopen door flinke plassen (heeft het hier geregend?) naar het door de receptie aangeraden restaurant waar we voor het eerst echt buiten bij ventilatoren eten. Het eten is lekker, maar veel te veel. De margerita’s smaken goed en de livemuziek van Taylor Reed (zang,viool, gitaar,looping) klinkt goed.
Vanuit het apartement zijn ‘s avonds lichtflitsen achter de wolken te zien van onweer.