Zion en Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu Zion en Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu

Zion en Las Vegas

Door: irmaviola

11 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

Woensdag 11-8:
We zijn er nu achter waarom de klokken steeds een uur later lijken aan te geven dan ons horloge. We zitten nml al 2 dagen in een andere tijdzone ! Nu maakt dat in de vakantie niet uit, want we hebben er geen last van gehad en vandaag passeren we op weg naar Las Vegas de tijdsgrens weer dus dat komt goed. Deze dag gaat de tocht eerst door Zion Park. Hier zien we rotsen opgebouwd uit verschillende laagjes en met weer andere kleuren. De weg erdoorheen wordt gerenoveerd en dat levert weinig stopmogelijkheden maar wel spanning op doordat de camper die ons voorgaat regelmatig pionnetjes omrijdt. (tsja het valt niet mee met zo'n ding te rijden)Hierna komen we weer door een stuk woestijn, met meer grijs/gele rotspartijen. Minder verlaten dan na Palm Springs, maar nog redelijk desolaat.
Vanuit het niets zien we in de verte de eerste gebouwen van Las Vegas en na plotseling in een wirwar van wegen terecht te komen zoals rond een grote stad en natuurlijk even in de file te hebben gestaan komen vinden we zonder al teveel moeite ons hotel aan de ‘Strip’ nml Planet Hollywood Hotel. Dit is niet alleen een hotel, maar ook een casino en een winkelcentrum en dusdanig groot dat we bij binnenkomst binnen 5 minuten ontzettend verdwaald zijn. We lopen een megarondje waarbij we binnen het gebouw weer andere gebouwen zien waarbij de plafonds ook nog beschilderd zijn met blauwe luchten en witte wolken en dat helpt ook niet echt bij ons oriëntatievermogen. De groep raakt dan ook enigszins vermoeid en geïrriteerd.
Uiteindelijk komt het natuurlijk wel goed en vinden we de toegang tot het hotel. Waarna we ons kunnen verbazen over Las Vegas zelf. Dit is een soort efteling voor volwassenen. Ieder hotel aan de Boulevard is aangekleed in de vorm van een thema waarbinnen zich dan ook de vele honderden speeltafels bevinden. De bouwwerken zijn meer dan spectaculair. Glazen bloemen, vlinders en bijen. Een compleet uitgewerkt Rome, met beelden en fonteinen. Echte leeuwen, gondels die zowel in als buiten het gebouw varen bij het Ventiaans hotel en zelfs een hotel met een achtbaan die zowel binnen als buiten het gebouw loopt. Het is bijna teveel om te beschrijven. Ondertussen is het buiten gigantisch heet, maar daar merk je natuurlijk in de hotels weer niets van. Dezelfde avond is er in ons eigen hotel de premiere van de ‘Expendables’ een nieuwe vechtfilm met alle bekende acteurs uit dat genre (Sylvester Stalone, Bruce Willes etc) die op de rode loper binnen komen. Hiervan hebben we veel posters in de metro in New York zien hangen en het is wel grappig om de hectiek rondom de premiere hier een klein beetje mee te krijgen.