2e dag Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu 2e dag Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu

2e dag Boston

Door: irmaviola

02 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Boston

Maandag 2-8:
Boston 2e dag. We gaan naar Harvard met de metro en lopen over Harvard Yard waar vele mooie historische gebouwen de verschillende studierichtingen herbergen. We hebben even moeite het Harvard Museum of Natural History te vinden, maar met hulp van een aardige voorbijgangster lukt het toch. Daar bekijken we een tentoonstelling van in glas uitgevoerde planten en bloemen en hun diverse kleine onderdelen. Dit is ooit gebruikt als onderwijsmateriaal en zo detaillistisch weergegeven dat het bijna niet te geloven is dat het echt allemaal gemaakt is van glas. Het museum is te groot om in zijn geheel te bekijken, met stenen (ook meteorieten), veel opgezette dieren (oa ook een Kronosaurus, wist niet eens dat dat bestaan heeft) en nog veel andere bezienswaardigheden .
We sjokken daarna weer een poosje door de stad en vinden een heel groot winkelcentrum met tot vreugde van de kids een A & F die wel geschikte kleding verkoopt. Na een maatltijd op een groot ‘eetplein’ waar iedereen iets haalt naar zijn zin, waarna we het gezamenlijk opeten wordt er weer even flink geshopped. De avond gebruiken we om het volgende deel van de reis voor te bereiden, de big trip naar de andere kant van de VS ! Morgen gaan we terug naar JFK New York om overmorgen naar de West te vliegen.