Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu

Death Valley

Door: irmaviola

13 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Vrijdag 13-8:
We verlaten Las Vegas vandaag en gaan weer terug de woestijn in. We komen langs ‘Cold Greek’, een beruchte gevangenis middenin een verlaten landschap met grote hekken en wachttorens eromheen. Op de snelweg staan bordjes dat het absoluut verboden is lifters mee te nemen (nou, dat waren we toch al niet van plan).
De temperatuur loopt weer heftig op om uit te komen op 46 graden (!!!) als we uiteindelijk Death Valley bereiken. Een natuurpark met witte zoutvlakten, grijze rotspartijen (zoals in de Star Wars films) en gele zandduinen, gelegen beneden zeeniveau. Het is hier niet alleen ontzettend heet, maar er waait ook nog een enorme hete wind waardoor hier eigenlijk om deze tijd van het jaar niet is te zijn. Binnen een paar minuten buiten de auto functioneer je eigenlijk niet meer en we ontdekken dat dit niet zo ons ding is. Death Valley doet wel zijn naam eer aan. Kwint en Maloe wagen zich nog wel even in het buitenbad, maar verder komen we behalve voor de maaltijd niet veel meer buiten de deur.
We slapen in het motel met de airco keihard aan en komen verder weinig meer buiten. Wel zien we ’s avonds nog ontelbare sterren. Ondanks de airco slapen we wel goed en besluiten we vroeg in de ochtend weer te vertrekken.