Fresno - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu Fresno - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van irmaviola - WaarBenJij.nu

Fresno

Door: irmaviola

14 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Fresno

Zaterdag 14-8:
We reizen ’s ochtends vroeg door het maanlandschap van Death Valley heen naar de andere kant van het park. Doordat de hoogteverschillen enorm zijn en de temperatuur toch al wel aardig hoog begint de auto door het vele remmen bij het naar beneden gaan (het is een automaat) een beetje te protesteren, brandend ESP lampje, en we moeten noodgedwongen even stoppen om de remmen te laten afkoelen (het begon nml ook flink te stinken). Dit is even een spannend moment, want wat te doen als dit niet goed komt bij de inmiddels nu al (om 8.30u) 37 graden ? Er zijn ook niet zoveel andere mensen op de weg. Maar gelukkig helpt het even afzetten wel en komen we de rest van de route goed door.
We komen na de grijze rotspartijen langs bergformaties begroeid met lichtgele grassen, die een hoog ‘aaibaarheidsgehalte’ lijken te hebben (zeker na het landschap dat we daarvoor gezien hebben). Deze gele bergen gaan over in een groen landschap met veel fruitbomen en het voelt als een opluchting om weer in bewoonbaar gebied te zijn. Duidelijk een deel van Californië dat ons veel beter ligt. We logeren in Fresno, een plaats waar niet zo heel veel te doen is, maar het hotel (met zwembad) is prima en de temperatuur rond de 27 graden, dus we kunnen er weer tegenaan. Morgen Yosemite Park.